ediția 6
ediția 6
Cu acest proiect, dezvoltăm o nouă generație de tineri - cu rol de edu-prenor - pregătiți să facă față provocărilor pieței muncii contemporane și viitoare, printr-un proces educațional comunitar, scalabil și sustenabil.
În centrul acestui demers stă asigurarea continuității unor hub-uri educaționale care servesc drept spații de întâlnire și învățare, unde tinerii 15+ ani să-și poată dezvolta abilități esențiale, atât personale și sociale, cât și tehnice, cu un accent deosebit pe programare și scriere de cod, inclusiv prin utilizarea AI.
un proiect
implementat cu sprijinul
Misiunea PepinTEEN Hubs este de a transforma fiecare edu-prenor într-un formator pentru viitoarele generații, creând astfel un ciclu perpetuu de educație personală, dezvoltare continuă și implicare în comunitate.
Acest ciclu este susținut prin procesul de colaborare între elevi, studenți, părinți, educatori și alte părți interesate din spațiul public, privat și social, fiecare contribuind esențial la derularea proiectului.
Beneficiarii PepinTEEN
Studenții din Centrele Universitare din România, care pot deveni edu-prenori: Brașov, București, Cluj-Napoca și Iași.
Liceenii din proximitatea Centrelor Universitare, curioși cu privire la ruta universitară pe care ar putea-o urma, interesați de domeniul IT și preocupați de evoluția ocupațiilor viitorului.
Prin integrarea activă a comunității locale, PepinTEEN Hubs nu doar că formează competențe individuale, dar consolidează și coeziunea socială, implicând direct rezidenții în dezvoltarea și implementarea inițiativelor educaționale contemporane.
Abordarea colaborativă face ca proiectul să răspundă nevoilor specifice ale comunității, stimulând participarea activă și continuă a acesteia, facilitând schimbul transgenerațional de cunoștințe și experiențe.
Ne dorim ca PepinTEEN Hubs să devină un model de educație comunitară care să inspire și să motiveze întreaga comunitate să contribuie la formarea unui viitor sustenabil și prosper pentru toți membrii săi.
Ambelor categorii de tineri le oferim resurse, instrumente și experiențe practice pentru a-și atinge potențialul și a contribui la dezvoltarea comunității în care trăiesc și se dezvoltă.
Tinerii sunt încurajați să își descopere pasiunile, să gândească creativ, să caute soluții inovatoare pentru problemele comunității și să fie implicați în efortul de creștere a bunăstării personale și astfel, să contribuie la creșterea prosperității comunității.
PepinTEEN joacă un rol important în încurajarea formării inițiale a edu-prenorilor și facilitează învățarea continuă și colaborativă a tinerilor.
Cu PepinTEEN Hubs, ne-am propus...
Dezvoltarea abilităților și competențelor în edu-prenoriat, necesare pentru integrarea pe piața muncii a studenților, conform schimbărilor constante prin care aceasta trece.
Creșterea gradului de conștientizare și implicare a adolescenților în comunitățile din care fac parte prin inițiativă și acțiune, utilizând abilitățile și competențele dezvoltate prin activitățile din proiect la care vor participa.
Construirea unei rețele de experți și parteneri care să sprijine dezvoltarea tinerilor care își doresc să se implice activ în comunitățile din care fac parte, prin ghidare și mentorat.
ce există în acest moment
avem câte 2 edu-prenori per hub
avem buget pentru desfășurarea atelierelor | finanțator ING Hubs RO
100 adolescenți (cursanți) în comunitate per hub
Hub-ul din Brașov a obținut finanțare prin Erasmus+ pentru un program destinat comunității | denumire proiect: CommuniTEEN
ce nevoi avem în continuare
spațiu per hub, dotat cu A/C și acces la utilități
30 laptop-uri și 1 TV Smart, pupitre, scaune și dulapuri per hub
ce există în acest moment
Hub-ul din Iași a obținut finanțare de la Amazon pentru un program destinat comunității | denumire proiect: ACTeen
ce nevoi avem în continuare
câte 2 edu-prenori per hub (conform unor criterii); 2 ani de mandat
buget pentru desfășurarea atelierelor
100 adolescenți (cursanți) în comunitate per hub
spațiu per hub, dotat cu A/C și acces la utilități
30 laptop-uri și 1 TV Smart, pupitre, scaune și dulapuri per hub
Își vor asuma mandatul pe 2 ani.
Participă în programul de formare, pentru a putea să livreze adolescenților, la rândul lor.
Dezvoltă planul de business al hub-ului educațional.
Participă la amenajarea și dotarea hub-ului pentru a pregăti spațiul pentru primirea adolescenților din target.
Coagulează comunitatea și înrolează participanții aplicanți.
Participă în programul de mentorat, pentru a-și dezvolta competențele digitale soft skills, dar și pe cele hard skills de programare și scriere de cod, cu AI.
Organizează și livrează ateliere soft skills (online), technical skills (online) și hard skills (offline - live).
Atrag implicarea membrilor din comunitatea locală pentru a susține educația adolescenților.
Atrag finanțări și aplică la granturi locale și județene pentru a putea extinde tipul de intervenții educaționale de care au nevoie adolescenții contemporani.
Organizează sesiuni de feedback și efectuează sondaje pentru a asigura relevanța atelierelor pentru cursanți.
Organizează evenimente pentru a prezenta facilitățile hub-ului în vederea dezvoltării competențelor adolescenților și pentru a încuraja participarea comunității.
Monitorizează progresul proiectului prin sesiuni regulate de feedback și rapoarte de progres.
Recrutează voluntari pentru diverse roluri în cadrul proiectului și le oferă instruire pentru ca aceștia să poată contribui.
Gândesc strategia de predare a leadershipului hub-ului, la finalul a 2 ani de mandat.
Profil: Un grup de 5 de studenți, selectați pentru angajamentul și interesul lor profund pentru antreprenoriat educațional și social. Acești tineri sunt motivați să devină lideri și formatori în comunitate. Studenții din domenii relevante, cum ar fi educația, psihologia pentru soft skills și ingineria, informatica pentru hard skills. Aceștia pot oferi o perspectivă proaspătă și sunt adesea în căutare de experiență practică în domeniul lor de studiu.
Necesități: Îmbunătățirea abilităților de comunicare, colaborare și leadership, precum și experiența practică în predare și mentorat.
Cum răspunde proiectul: Proiectul oferă un program intensiv de formare care include ateliere de dezvoltare a competențelor soft și hard, cu un accent special pe programare. Studenții sunt pregătiți să devină formatori, echipându-i cu abilitățile necesare pentru a instrui și inspira tinerii de gimnaziu.
Profil: Elevi entuziaști din liceu, interesați de dezvoltarea abilităților tehnice și non-tehnice, și curioși să exploreze noi domenii de cunoaștere, în special domeniul IT.
Necesități: Acces la educație tehnică de calitate care să suplimenteze curriculumul tradițional, experiențe de învățare interactive și modele de urmat apropiate de vârsta lor.
Cum răspunde proiectul: Atelierele conduse de studenții edu-prenori oferă oportunități de învățare practică în programare și dezvoltare personală, promovând în același timp o cultură de învățare dinamică și colaborativă. Tinerii sunt încurajați să participe activ și să colaboreze în proiecte, îmbunătățindu-și astfel competențele tehnice și sociale.
Profil: Părinți, educatori și alți adulți interesați de îmbunătățirea oportunităților educaționale în comunitate. Părinții elevilor și alți adulți din comunitate care au experiență sau un interes în domeniile abordate în ateliere pot fi o resursă valoroasă.
Profesioniști și Specialiști din Comunitate: Implicarea profesioniștilor din comunitate care lucrează în domeniile relevante poate aduce o valoare adăugată atelierelor. Aceștia ar putea împărtăși experiențe reale și sfaturi practice elevilor. Totodată, pot oferi susținere edu-prenorilor prin mentorat, acolo unde se pricep și este nevoie de ei.
Necesități: Susținerea inițiativelor care contribuie la dezvoltarea tinerilor și la creșterea calității educaționale locale.
Cum răspunde proiectul: PepinTEEN oferă o platformă pentru implicarea comunității în educație prin voluntariat, donații și participare la evenimentele educaționale. Proiectul stimulează colaborarea între diferitele segmente ale comunității, consolidând legăturile locale și sprijinind dezvoltarea continuă a tinerilor.
Pot ajuta la pregătirea materialelor didactice și resurselor necesare pentru fiecare atelier.
Pot asigura suport în gestionarea grupurilor mici, facilitarea discuțiilor și acompanierea participanților pentru ca aceștia să înțeleagă materialul prezentat.
Pot colecta feedback-ul de la participanți la sfârșitul fiecărui atelier și contribuirea la evaluarea succesului acestora pentru îmbunătățiri continue.
Participanții dobândesc competențe digitale avansate, esențiale pentru integrarea și succesul pe piața muncii moderne.
Își dezvoltă abilități antreprenoriale în sfera socială și educațională, învățând să inițieze și să gestioneze proiecte cu impact comunitar.
Exersează competențe antreprenoriale în sfera educațională, devenind capabili să creeze și să implementeze soluții inovatoare în domeniul educației.
Aceste competențe le vor permite să își contureze propriul drum profesional și să contribuie activ la dezvoltarea comunităților lor.
Pentru adolescenții care sunt interesați de tehnologie, învățarea abilităților de programare și codare poate deschide multe oportunități.
Comunicare, gândire sistemică, deductivă și inductivă, gândire paralelă și laterală, luarea deciziilor și rezolvarea problemelor
Transformarea digitală și cum funcționează viitorul, alfabetizarea media, utilizarea etică a resurselor digitale, înțelegerea amprentelor digitale, protecția online, gestionarea comunicării digitale și hărțuirea informatică
Mentalitatea antreprenorului, afacerea mileniului, evoluția antreprenorului, CV-ul eșecurilor.
Învățarea automată
Inteligența Artificială
Metodologia SCRUM
Securitatea Cibernetică
Cetățenie digitală
Intro în IT
HTML
CSS
Java Script
JavaScript server
Mobile Computing
Codarea este pur și simplu un mod de comunicare cu un computer, folosind un limbaj pe care un computer îl înțelege pentru a-i da instrucțiuni cu scopul de a îndeplini funcții specifice. Acesta poate fi utilizat pentru o varietate de inițiative diferite în lumea muncii - de la crearea de site-uri web la dezvoltarea de jocuri video și aplicații. De asemenea, este util pentru înțelegerea și utilizarea inteligenței artificiale și a învățării automate.
Învățarea codului poate ajuta adolescentul să își îmbunătățească competențele și în alte domenii, cum ar fi informatica și matematica. Potrivit unor cercetări recente din US, pare că tinerii care studiază informatica au rezultate mai bune la alte materii și excelează la rezolvarea problemelor.
Distribuirea de materiale informative: Plasarea de pliante, afișe și broșuri în locuri publice bine frecventate, precum școli, biblioteci, cafenele și centre comunitare. Aceste materiale vor conține informații despre scopul și beneficiile proiectului, subliniind importanța participării comunitare.
Utilizarea mass-media locale: Colaborarea cu radiouri locale și ziare pentru a difuza spoturi publicitare și articole care să ilustreze impactul pozitiv al proiectului asupra comunității locale și cum fiecare membru al comunității poate contribui la succesul său.
Lansarea site-ului web https://pepinteen.ro: va include un calendar de evenimente, resurse, testimoniale și un sistem de înscriere online, pentru a facilita accesul și participarea adolescenții și comunității.
Prezență online: Crearea unei pagini de proiect pe rețelele sociale - lansarea și gestionarea unei pagini pe platforme ca Facebook și Instagram pentru a posta actualizări regulate, informații despre evenimente și povești de succes din cadrul proiectului. Aceasta va servi și ca platformă pentru dialog și feedback direct de la comunitate.
Organizarea unui eveniment de inaugurare: Acesta va include prezentări interactive, ateliere demonstrative și sesiuni de întrebări și răspunsuri. Evenimentul va fi promovat prin toate canalele de comunicare și va servi ca o oportunitate excelentă pentru comunitate de a învăța mai multe despre proiect și de a se angaja direct.
Zilele ușilor deschise: Planificarea periodică a acestor zile va permite oamenilor să viziteze hub-ul educațional, să participe la mini-ateliere și să înțeleagă beneficiile directe ale proiectului.
Colaborarea cu școli și liderii comunităților: Informarea școlilor și a comunităților cu privire la hub, încurajând astfel participarea tinerilor. În acest sens am putea solicita Ministerului Educației să susțină proiectul și demersul nostru, precum și să disemineze oportunitatea pe care o oferim elevilor din pre-universitar.
Faza 1: Planificare și Parteneriate
Obiective:
Definirea structurii și obiectivelor proiectului pe termen scurt și lung.
Stabilirea parteneriatelor pentru suport financiar și logistic.
Acțiuni:
Elaborarea unui plan detaliat, inclusiv buget și timeline.
Formarea unei echipe de proiect pentru coordonarea implementării.
Etapa de Planificare și Parteneriate
Începerea planificării și structurării detaliilor proiectului.
Stabilirea condițiilor și semnarea contractului cu finanțatorul.
Semnarea parteneriatelor cu instituții educaționale și companii locale.
Coagularea echipei de proiect și elaborarea planului detaliat de implementare.
Faza 2: Amenajarea Spațiului și Procurarea Resurselor
Obiective:
Identificarea și rezevarea spațiului.
Amenajarea spațiului pentru hub-ul educațional.
Achiziționarea echipamentelor și materialelor necesare.
Acțiuni:
Eventuala renovare a spațiilor selectate și instalarea echipamentelor IT.
Etapa de Amenajare a Spațiului și Procurare Resurse
Selectarea și pregătirea spațiului pentru hub-ul educațional.
Procurarea și instalarea echipamentelor și mobilierului necesar.
Testarea echipamentelor și pregătirea finală a spațiului.
Obiective:
Dezvoltarea/revizuirea curriculum-urilor pentru atelierele soft skills și hard skills.
Recrutarea și formarea edu-prenorilor, pentru locațiile Cluj-Napoca și Iași.
Acțiuni:
Crearea timeline-ului și organizarea atelierelor periodice.
Etapa de Dezvoltare și Implementare a Programului Educațional
Dezvoltarea curriculumului și materialelor didactice pentru fiecare atelier.
Recrutarea și formarea edu-prenorilor.
Lansarea oficială a atelierelor educaționale.
Obiective:
Informarea și implicarea comunității.
Stimularea participării active a tinerilor, profesorilor și familiilor.
Acțiuni:
Campanii de promovare și organizarea unui eveniment de lansare.
Etapa de Promovare și Mobilizare
Activități continue de promovare:
Lansarea și menținerea unei campanii de informare și promovare activă în mass-media, pe rețelele sociale și în comunitate.
Organizarea periodică a evenimentelor de promovare și zilelor de uși deschise pentru a menține interesul și participarea comunității.
Evaluarea periodică a impactului campaniilor de promovare și ajustarea strategiilor de comunicare.
Obiective:
Monitorizarea impactului și calității educației asigurate în cadrul proiectului.
Optimizarea continuă a proceselor de învățare și a managementului proiectului.
Acțiuni:
Colectarea feedback-ului și analiza datelor pentru îmbunătățiri imediate.
Raportarea periodică a progresului către stakeholderi.
Etapa de Monitorizare, Evaluare și Ajustare
Monitorizarea continuă și colectarea feedback-ului de la participanți, edu-prenori și mentori.
Rapoartele semestriale de progres și ajustările strategiilor pe baza datelor colectate.
Etapa de Sustenabilitate și Extindere
Evaluarea anuală a impactului pe termen scurt și lung.
Pentru a planifica exitul din rolul de edu-prenor, elaborează planul de succesiune pentru predarea mandatului, după 2 ani.
Etapa de Sustenabilitate și Extindere | din perspectiva finanțatorului și a Școlii de Valori
Explorarea și implementarea posibilităților de extindere a proiectului în alte comunități.
Desfășurarea Atelierelor
Odată ce spațiul educațional (hub-ul) și resursele necesare sunt deja in place, atelierele pot fi livrate adolescenților.
Programul atelierelor va fi stabilit și publicat la începutul anului școlar, pentru a permite tinerilor să se organizeze și să participe activ.
Gestionarea Utilizatorilor și a Nevoilor acestora
Un coordonator de proiect va fi responsabil pentru gestionarea zilnică a hub-ului, asigurându-se că atelierele sunt bine organizate și că resursele sunt eficient utilizate.
Va exista, de asemenea, un sistem de feedback pentru a aduna impresiile participanților și sugestiile de îmbunătățire, astfel încât proiectul să rămână relevant și atractiv pentru tineri.
Suport tehnic și Mentenanța echipamentelor
Echipa tehnică va fi responsabilă pentru întreținerea echipamentelor și infrastructurii. Aceasta va include mentenanță periodică și actualizări ale tehnologiei utilizate în cadrul hub-ului.
Un buget anual va fi alocat pentru administrarea IT, pentru a asigura că toate resursele sunt întotdeauna în stare optimă de funcționare.
Materiale și Echipamente Tehnice
Calculatoare și licențe software: Calculatoare, laptopuri, tablete și software-uri necesare pentru atelierele de IT, axate pe programare și scriere de cod, cu AI.
Mobilier: Mese, scaune, tablouri interactive, dulapuri pentru depozitarea materialelor didactice.
Accesorii pentru ateliere: Materiale didactice, foi, markere, tablă albă, videoproiectoare.
Locație și Amenajări
Spațiu utilizat pentru hub-ul educațional.
Utilități: Electricitate, apă, încălzire, internet de mare viteză, acces facil la toaletă.
Renovări și amenajări: Lucrări necesare pentru a adapta spațiul la nevoile proiectului, dacă este cazul, cum ar fi zugrăvirea pereților, instalarea de echipamente IT, adaptarea spațiului pentru a asigura acces tinerilor cu dizabilități.
Costuri Operaționale
Salarii pentru personalul angajat: Manager de proiect, tehnician IT, personal de curățenie, securitate.
Onorarii pentru speakeri și formatori: Costuri pentru experții (hard skills) care vor susține atelierele.
Asigurări: Asigurarea locației, asigurarea echipamentelor și a personalului.
Materiale de Promovare
Flyere și afișe: Design și tipărire de materiale promoționale pentru a informa și atrage comunitatea.
Materiale digitale: Crearea de conținut digital pentru site-ul web și canalele de social media.
Costuri pentru Voluntari
Masă: Asigurarea meselor în timpul evenimentelor sau atelierelor lungi.
Alte Cheltuieli Diverse
Evenimente de lansare și zilele ușilor deschise: Costuri pentru organizarea evenimentelor speciale, inclusiv catering, închirierea de echipamente pentru evenimente, și materiale informative.
În edițiile anterioare, în cele 4 hub-uri care au funcționat în Centrele Universitare din Brașov, București, Cluj-Napoca și Iași, au participat peste 1.000 de adolescenți.
Timp de 2 ani, 20 studenți au practicat rolul de edu-prenor. În principal, ei și-au exersat abilitățile umane, și-au dezvoltat abilități practice, precum și competențe tehnice de înaltă calificare, învățând programe și scriere de cod de la mentori implicați.